Lyssna på dig själv..

Det är viktigt att tänka och känna efter själv och framför allt lyssna på sig själv..  Att just lyssna vad som känns rätt inombords. Att leva och känna sig som den man är💖
 
Strunta i vad andra tycker är rätt för än eller inte o.s.v. Jag har accepterat andras val och liv.. Jag kanske inte alltid tycker att man gör det bästa av sitt liv och det gäller även mig. Men var och än får leva som de vill. Så länge jag slipper se Och höra gnäll och undanflykter sånt gillar jag inte alls..
 
Visst jag är inte all tid bättre själv när det gäller att säga det man ska göra. Men jag försöker åtminstone, man kan inte alltid lyckas med allt eller hålla tills sin planering o.s.v. Men kan alltid försöka.. 
 
När man inte ens försöker bli bättre eller förbättras så tycker jag faktiskt att man inte ens försöker och ja tycker man är svag när man inte ens vill bli bättte.. När man har fastnat i ett beteende och inte fattar det själv Utan bara fortsätter..
 
Då är man deskrutiv och svag. Jag vill inte vara hård men tycker tyvärr det är ett tecken på svaghet. Jag själv varit där och kämpar dagligen och inte hamna i såna mönster..
 
Men jag kan tyvärr inte umgås eller vara längre med människor som drar ner mig allt för mycket med deras mående och destruktivtet.. För det tar på mig för mig mkt och jag tål det helt enkelt inte längre..
 
Om man själv försöker förbättras och på väg i någon helt annan riktning så kan man inte vara med människor som inte helt vill samma sak. De behöver inte gå min väg inte det jag skriver utan, det handlar om att om man inte vill bli bättre och må bättre o.s.v. så känner jag att det inte finns så mycket meningen att vara med en sån person..
 
Eller för den delen skriva till en sån person. Jag vet att jag är hård just nu men jag behöver vara det helt enkelt. Jag accepterar mycket, för så klart att alla kan ha dåliga dagar, inte må så bra av olika anledningar det är mänskligt.. Men fastna inte i det bara utan ryck upp dig och sluta tyck synd om dig själv..
 
Det är mer det jag menar. Har själv varit där Då vet exakt hur man blir och det är inte särskilt bra för än själv eller andra. Det är så mycket bättre och skratta och ha humor och göra det man mår bra av💖
 
För livet är här och nu och inte sen.. Så ta vara på det och gör det bästa utav det💖
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grodanssjlarum.blogg.se

Det är en blogg om mina tankar och känslor, mina funderingar kring livet och min vardag.

RSS 2.0